Az E-személyi igazolványra minden – a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban szereplő – magyar állampolgár jogosult, függetlenül attól, hogy magyarországi vagy külföldi állandó lakóhellyel rendelkezik.
Az e-személyi Románia területén bármely konzuli hivatalban (Bukarest, Csíkszereda és Kolozsvár) igényelhető.
A bukaresti nagykövetség konzuli osztályán az e-személyi iránti kérelmek átvétele előzetes időpont-egyeztetés alapján történik.
Az elkészült okmányok megérkezéséről telefonon értesítjük az ügyfeleket.
Az e-személyit kizárólag személyesen, ügyfélfogadási időben lehet igényelni és átvenni a Konzuli osztály címén (Bukarest, str. Stefan Negulescu nr. 30.).
I. A kérelem benyújtáshoz szükséges okmányok, iratok:
- személyes megjelenés kötelező
- érvényes személyazonosító igazolvány vagy útlevél (magyar vagy román)
- honosítási okirat
- magyar lakcímigazolvány
- ha már megkapta - magyar születési/házassági anyakönyvi kivonat
II. Az e-személyi díjmentesen igényelhető
III. Cselekvőképtelen kiskorúak (14 év alattiak) e-személyi iránti kérelmére vonatkozó speciális szabályok:
- a kérelembeadáskor legalább az egyik szülő jelenléte szükséges
- ha a magyar születési anyakönyvi kivonatot még nem kapta meg, akkor a román születési anyakönyvi kivonatot be kell mutatni
IV. Az ügyintézés menete:
Az e-személyi ugyintézés előzetes online időpontfoglalás alapján történik
A konzuli osztály elérhetőségei és az ügyfélfogadás rendje