I.  e-Személyi igazolvány

A személyazonosító (röviden e-Személyi) igazolványra minden – a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban szereplő – magyar állampolgár jogosult, függetlenül attól, hogy magyarországi vagy külföldi állandó lakóhellyel rendelkezik.

Az e-Személyi Románia területén bármely konzuli hivatalban (Bukarest, Csíkszereda és Kolozsvár) igényelhető.

A bukaresti nagykövetség konzuli osztályán az e-Személyi iránti kérelmek átvétele előzetes időpont-egyeztetés alapján történik.

Az elkészült okmányok megérkezéséről telefonon értesítjük az ügyfeleket.

Az e-Személyit kizárólag személyesen, ügyfélfogadási időben lehet igényelni és átvenni a Konzuli osztály címén (Bukarest, str. Stefan Negulescu nr. 30.).

1. A kérelem benyújtáshoz szükséges:

  • személyes megjelenés kötelező
  • érvényes személyazonosító igazolvány vagy útlevél (magyar vagy román)
  • honosítási okirat
  • magyar lakcímigazolvány
  • ha már megkapta - magyar születési/házassági anyakönyvi kivonat

2. Az e-Személyi igazgatási szolgáltatási díja: 19 EUR, magyarországi címre postázással 24 EUR.

3. Cselekvőképtelen kiskorúak (14 év alattiak) e-Személyi iránti kérelmére vonatkozó speciális szabályok:

 - a kérelembeadáskor legalább az egyik szülő jelenléte szükséges

 - ha a magyar születési anyakönyvi kivonatot még nem kapta meg, akkor a román születési anyakönyvi kivonatot be kell mutatni

4. Az ügyintézés menete:

Az e-Személyi ugyintézés előzetes online időpontfoglalás alapján történik

A konzuli osztály elérhetőségei és az ügyfélfogadás rendje

 

II. Lakcímkártya

 

A lakcímkártyáról röviden

A nyilvántartás hatálya alá tartozó polgárok egyes nyilvántartott személyes adatait, személyazonosító számukat, valamint a Magyarországon élő polgárok lakcímét a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány (a továbbiakban: lakcímkártya vagy LIG-kártya) tartalmazza.

A lakcímkártya célja a polgár tájékoztatása személyi azonosítójáról és bejelentett lakcíméről annak érdekében, hogy azokat a polgár törvényben előírt kötelezettsége teljesítéséhez közhitelesen igazolhassa.

Fontos, hogy a lakcímkártya külföldi lakcímadatot nem tartalmaz, ezért a külföldön élő magyar állampolgárok lakcímkártyáján a lakcímbejegyzés üres, ott csak a külföldi cím meglétére való utalás szerepel megjegyzésként. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a külföldi lakcímadatot a nyilvántartás ne tartalmazná. A külföldi lakcímadat ugyanúgy szerepel a nyilvántartásban, mint a magyarországi lakcímadat, csak a magyarországi lakcímadattal ellentétben ez a lakcímkártyán nem jelenik meg!

 

Lakcímkártya külföldön a konzuli képviseleteken igényelhető.

Az eljárás konzuli közreműködési díja: 10 EUR, magyarországi címre postázással: 14 EUR

 

A lakcímkártya igénylése a következő esetekben díjmentes:

  • 14. életévét be nem töltött kérelmező,
  • lakcímet is igazoló régi típusú személyi igazolvány cseréjekor, amennyiben az ügyfélnek még nincs lakcímkártyája,
  • tévesen bejegyzett adatok/gyártáshiba esetén,
  • Magyarországon élő magyar állampolgár újszülött nyilvántartásba vételekor,
  • magyarországi lakcímről való kijelentkezés esetén.

 

Magyarországi címre történő postázás igénylésekor a fenti díjmentes esetek közül a 14. életévét betöltött kérelmező, illetve a régi típusú SZIG cseréjekor csak a postai szolgáltatás díját kell megfizetni.

 

A lakcímkártya kiállítása hivatalból (automatikusan) történik a következő esetekben:

  • ha az ügyfélnek még nem volt LIG-kártyája, s régi típusú személyi igazolvány cseréjét kéri
  • lakcímbejelentéssel kapcsolatos eljárás során
  • tévesen bejegyzett adatok/gyártáshiba esetén
  • magyarországi lakcímről való kijelentkezés esetén

 

 

Az elektronikus személyazonosító igazolvánnyal kapcsolatos további információk megtalálhatók a www.eszemelyi.hu oldalon.