2019. február 22-én Bukarestben került sor a Romániai Magyar Üzleti Egyesület (RMÜE) rendezvényére, a „Mi van a PROFIT és KUDARC mögött” című gazdasági konferenciára. A konferenciát megelőző napon üzletember-találkozóval egybekötött állófogadás volt a nagyköveti rezidencián, amely gasztronómiai jellege mellett (szarvasgomba- és borkóstoló) lehetőséget biztosított kapcsolatépítésre az eseményen résztvevők számára. A konferencia társzervezői voltak Magyarország Bukaresti Nagykövetsége, a Romániai Magyar Közgazdász Társaság (RMKT) bukaresti szervezete, és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar - Román Tagozata.

A gazdasági konferencia nyitóelőadását Diósi László, a romániai OTP Bank volt elnök-vezérigazgatója tartotta, Románia 2019. évi makrogazdasági kilátásairól adott részletes tájékoztatást.

A MOL Romania PP első számú vezetője, Camelia Ene a vállalati felelősségvállalás és a siker kérdését/viszonyát feszegette. Véleménye szerint az üzleti siker elérése oly módon valósulhat meg, hogy becsüljük az etikai értékeket és tiszteljük az embereket, közösségeket és a természeti környezetet. Tehát a vállalat figyelembe veszi a társadalom jogi, etikai, üzleti és egyéb elvárásait és olyan döntéseket hoz, amelyek tisztességesen kiegyensúlyozzák az összes kulcsfontosságú érdekelt igényeit.

Szveteleszky Zsuzsanna vállalati belső kommunikációs szakértő szerint a társadalmi felelősségvállalás nemcsak a külvilág számára, hanem a cég saját kollégái felé is fontos üzenet. Jó olyan cégnél dolgozni, amely a lehetőségeihez képest igyekszik segíteni másokon.

A további előadások a kudarc és siker vállalkozók általi feldolgozásáról, a kudarc mint a siker egyik építőeleméről, a gyakori kudarcokból fakadó stressz témaköröket dolgozták fel.

Az eseményt záró panelbeszélgetés „Generáció váltás & Kilépési stratégiák” témakör keretet biztosított a nagyvállalati és tulajdonosi múlttal rendelkező szakemberek számára, hogy megvilágítsák gyakorlati/tapasztalati elemekkel a vállalható megoldásokat. A gyorsan változó környezet, a szervezeti kultúra változása és annak a vállalkozásokra gyakorolt hatása meghatározó az elkövetkező időszak vállalati átalakulásai során.

Képgaléria