ÜGYFÉLKAPU

2005. április 1-től az ügyfélkapu lehetővé teszi az igénylők számára, hogy a személyazonosság igazolása mellett, egyszeri belépéssel, biztonságosan kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó magyarországi szervekkel (magyarországi lakcímről való kijelentkezés, anyakönyvi kivonatok igénylése, adóbevallás stb.).

regisztráció személyesen az alábbi szerveknél kezdeményezhető:

  • fővárosi és megyei kormányhivatalok (kormányablakok)
  • járási hivatalok (okmányirodák)
  • Magyarország diplomáciai és konzuli képviseletei; (időpont foglalása itt: https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu )

vagy elektronikusan:

Az ügyfélkapu hozzáférés korlátlan ideig, a belépéshez használt jelszó legfeljebb két évig érvényes. Ügyfélkapu regisztrációt bárki kezdeményezhet állampolgárságától függetlenül, ha az alábbi magyarországi nyilvántartások valamelyikében szerepel: személyi adat és lakcímnyilvántartás (SZL), központi idegenrendészeti nyilvántartás (ISZL) vagy elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartása (3. NYT). Utóbbi azt jelenti, hogy azok a külföldi állampolgárok, akik nem szerepelnek az SZL-ben és ISZL-ben, csak ujjnyomat, fotó és aláírásminta vételezése után kérelmezhetik az ügyfélkapu regisztrációt.

Az első és minden további ügyfélkapu létesítése magánszemélyek számára ingyenes. Az ügyfélkapu módosítása vagy megszüntetése díjmentes.

 

REGISZTRÁCIÓ:

A felhasználói név képzésének szabályai

– egyedinek kell lennie

– minimum 4 karakter hosszú

– nem tartalmazhat kötőjelet és különleges karaktereket (pl.: %; /; §; &)

– nem lehet szóköz az elején és a végén

– legalább 3 eltérő karaktert kell, hogy tartalmazzon (pl. nem lehet „mama” v.

„papa”)

A jelszó képzésének szabályai

– legalább 8 karakter hosszú,

– nem tartalmazhat ékezetes betűt és "@" karaktert,

– tartalmaznia kell minimum 2 számot, valamint kis- és nagybetűt.

Aktiválás – Első bejelentkezés

A regisztrációhoz megadott e-mail címre a rendszer levelet küld, melyben az ügyfélkapu

tulajdonosa:

  • egyszer használatos aktiváló kódot kap,
  • részletes tájékoztatót kap arra vonatkozóan, hogy hogyan tudja élesíteni regisztrációját a Kormányzati Portál (www.magyarorszag.hu) felületén.

Az ügyfél belépéshez, aktiváláshoz szükséges teendői:

  • Aktiválás az e-mail címre küldött egyszer használatos kóddal (a regisztrációt

követő 5 napon belül)

  • Új jelszó megadása kötelező a belépést követően.

Amennyiben az aktiválás a regisztrációt követő 5 napon belül nem történt meg, úgy az

„Elfelejtett jelszó” segítségével van lehetőség új, egyszer használatos aktiváló kódot kérni.

Elfelejtett jelszó vagy felhasználói név esetén az ügyfél:

  • Elfelejtette jelszavát?” menüpont segítségével új aktiváló kódod igényelhet;
  • Felhasználói név elfelejtése esetén személyes megjelenés szükséges a regisztrációs szervnél.

Elektronikus regisztráció

Amennyiben Ön rendelkezik elektronikus személyazonosító igazolvánnyal, abban az esetben online módon is regisztrálhat az Ügyfélkapuhoz ezen az oldalon: https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi

A megjelenő űrlapon adja meg az elektronikus személyazonosító igazolványán található, hat számjegyből és két betűből álló okmányazonosítót, majd a regisztrációs kódot. Utóbbi a személyazonosító igazolványának igénylésekor kapott tizenegy, számjegyekből és betűkből álló karaktersorozat.
Az adatok megadása után kattintson az Ellenőrzés gombra.

A helyes adatok megadása után megjelenő űrlapon az Ön személyi adat- és lakcímnyilvántartásban szereplő természetes személyazonosító adatai (viselt név, születési név, születési hely, születési idő, anyja neve, állampolgárság), valamint a regisztrációhoz használt okmány típusa és száma automatikusan kitöltődnek. Ezek az adatok a felületen nem módosíthatók.

A regisztrációs adatokra vonatkozó részben meg kell adnia a választott felhasználói nevét (kis- és nagybetűérzékeny, kizárólag a magyar abc betűiből állhat, minimális hossza 4 karakter, ebből minimum háromnak különböznie kell).

Az E-mail cím mezőbe azt a címet kell megadnia, amelyet az Ügyfélkapuhoz szeretne használni. Az E-mail cím megerősítése mezőbe ugyanezt a címet kell beírnia.

Az Előzetes értesítést kérek okmányaim lejáratáról mező alapértelmezetten be van pipálva. A szolgáltatás minden Ügyfélkapu-regisztrációval rendelkező állampolgár számára ingyenes és az alábbi okmányok esetében használható:

  •  kártyaformátumú személyazonosító igazolvány,
  •  kártyaformátumú gépjárművezetői engedély,
  •  magánútlevél,
  •  gépjármű forgalmi engedély (műszaki érvényességi idő szerint).

Az űrlap kitöltését követően kattintson a Regisztráció gombra.

A regisztráció sikerességéről üzenetablakban kap tájékoztatást. Aktiváló kódját e-mailben küldi el a Biztonságos Kézbesítési Szolgáltató.